20 Kasım 2015 Cuma

6 Anket 6 Soru

Birkaç hafta önce twitter'ın yeni uygulaması olan 'anket'i 6 kez kullandım. Yaptığım her anket tiyatro ile ilgili idi. Ben şunları sordum, katılımcılar şunları söyledi; 

Yerli oyun mu? Yabancı oyun mu?

% 62 YABANCI
% 38 YERLİ

Soru: Seyirci talep ettiği için mi ödenekli kurumlarda yabancı oyun daha fazla, yoksa ödenekli kurumlar dayattıkları için mi, seyircinin talebi bu yönde?

Çağdaş metinler mi? Klasik metinler mi?

% 71 ÇAĞDAŞ
% 29 KLASİK

Soru: Klasik oyunlar iyi sahnelenmediği için mi seyircinin talebi çağdaştan yana yoksa seyirci yeniliğin mi peşinde?

Komedi oyunları mı? Dram oyunları mı?

% 57 KOMEDİ
% 43 DRAM

Soru: Seyircinin talebi, tiyatroyu bir eğlence aracı olarak gördüğü için mi komediden taraf, yoksa hayattaki dramdan bıktığı için mi?

Alternatif Tiyatroları tercih ediyor musunuz? 

% 61 EVET
% 39 HAYIR 

Soru: Alternatif tiyatrolar tercih edildiği için mi kan ağlıyor yoksa tercih etmeyen kesim ödenekli kurumlara gittiği için mi o kurumların doluluk oranları %100? 

Bir oyuna giderken hangisi daha çok ilginizi çeker?

% 52 METİN
% 48 REJİSÖR

Soru: Rejiden bu kadar iyi anlayan seyirci mi her oyunu hunharca alkışlayarak beğenisini ifade ediyor yoksa metni okuyup oyunu öyle izledikleri için mi oran daha yüksek?   

Hangisine daha çok gidiyorsunuz?

% 60 DEVLET TİYATROLARI
% 40 ŞEHİR TİYATROLARI

Soru: Sorum yok! Kendine soru soracak olan yukarıdaki orandan belli. Ben eleştirilerimle cevap vermeye çalışıyorum...


Ege KÜÇÜKKİPER

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder